دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

تیر باران کردن پدرافغانی دخترش و دختر مسلمان کوچکترین پزشک دنیا

پدر افغان برای اجرای حکمی که از سوی رهبران مذهبی تحت حمایت طالبان در روستایشان صادر شده بود، دختر خود را در ملاء عام و در مقابل 300 تن از ساکنان روستا تیرباران کرد.

 پدری دختر 20 ساله اش را جلوی چشم 300 نفر تیرباران کرد

پدر حلیمه با نظارت رهبران مذهبی روستای محل زندگی‌شان، دخترش را با گلوله‌هایی که به ناحیه سر، شکم و کمر او شلیک کرد، کشت تا وی را به جرم رابطه‌ نامشروعی که به او نسبت داده بودند، مجازات کرده باشد.

کشتن حلیمه که 18 یا 20 ساله و مادر دو فرزند بوده، نشان می‌دهد که افغانستان پس از گذشت 11 سال از سقوط رژیم طالبان هنوز برای حفاظت از زنان با دشواری‌ها و معضلات جدی مواجه است.

  پدری دختر 20 ساله اش را جلوی چشم 300 نفر تیرباران کرد

پلیس محلی ولایت «بادغیس» در شمال غربی افغانستان در‌این‌باره می‌گوید: حلیمه متهم شده بود که در غیاب شوهرش با پسرعموی خود فرار کرده و پدرش برای مجازات او از رهبران مورد حمایت طالبان راهنمایی خواسته بود.

چیزی که به وضوح در فیلم آن قابل مشاهده است، تیراندازی چندین باره ی آن از فاصله ی یک متری اوست. شدت هیجان تیرانداز آن قدر بالاست که از پشت به او دستور توقف تیراندازی را می دهند!

«شرف الدین شرف»، رییس پلیس ولایت بادغیس می‌گوید: مردم این روستا درباره فرار حلیمه شروع به متلک‌گویی به پدرش کرده بودند. در نهایت یکی از رهبران مذهبی طالبانی در این روستا به پدر حلیمه می‌گوید که دخترش باید در ملاء عام اعدام شود.

رییس پلیس ولایت بادغیس می‌افزاید: پدر حلیمه حکم را به دست خودش اجرا کرد و ما دو روز بعد به آنجا رفتیم اما او و تمامی خانواده‌اش گریخته بودند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: این قتل که در روز 22 آوریل سال جاری میلادی (2013) در روستای «کوکچاهی» در ولایت بادغیس رخ داد، نشان می‌دهد که کنترل پلیس افغان در بسیاری از مناطق افغانستان تا چه حد اندک و محدود است.

همچنین «حوریه مصدق»، کارشناس عفو بین‌الملل در امور افغانستان می‌گوید: خشونت علیه زنان در افغانستان به صورت بومی همچنان ادامه دارد. زنان نه تنها با خشونت اعضای خانواده برای دلایل به اصطلاح ناموسی مواجه‌اند بلکه اغلب با بدرفتاری و اقدامات غیرعادلانه ناشی از اجرای احکام غیررسمی و سنتی نیز روبرو می‌شوند.



تاریخ : جمعه دهم خرداد ۱۳۹۲ | 16:8 | نویسنده : مریم | 7 نظر
به دلیل هوش و ذکاوتی که داشت، شاهزاده "موزه" همسر مطلقه امیر قطر او را برای ادامه تحصیل به قطر دعوت کرد.

"اقبال الأسعد" دختر مسلمان فلسطینی تباری است که در حال حاضر کوچک ترین پزشک جهان در سال 2013 میلادی معرفی شده است.

او از پدری فلسطینی و مادری لبنانی متولد شده است و اکنون 20 سال سن دارد، فارغ التحصیل دانشکده پزشکی "وایل کورنیل" در کشور قطر شده است.

 
دختر مسلمان، کوچکترین پزشک دنیا + عکس
 
"اقبال الأسعد" دوران ابتدایی را در یک سال و دوران راهنمایی خود را نیز در یک سال در منطقه "البقاع" در لبنان گذراند و به دلیل هوش و ذکاوتی که داشت، شاهزاده "موزه" همسر مطلقه امیر قطر او را برای ادامه تحصیل به قطر دعوت کرد.

هزینه های کامل 7 سال تحصیلات دانشگاهی و اقامت وی در قطر بر عهده شاهزاده "موزه" بوده است همچنین همسر امیر قطر، شخصا در مراسم جشن فارغ التحصیلی این دختر مسلمان حضور یافت.

"اقبال الأسعد" اعلام کرده که برای دریافت تخصص، قصد دارد به ایالات متحده آمریکا سفر کند و در رشته جراحی کودکان ادامه تحصیل دهد تا از این طریق بتواند به کودکان مظلوم فلسطین کمک کند.


تاریخ : جمعه دهم خرداد ۱۳۹۲ | 15:39 | نویسنده : مریم | 5 نظر

نقاش وپادشاه گرفته از وبلاک مریم خانم

پادشاهی بود که فقط یک چشم و یک پا داشت.
پادشاه به تمام نقاشان قلمرو خود دستور داد تا یک پرتره زیبا از او نقاشی کنند.
اما هیچکدام نتوانستند؛ آنان چگونه می‌توانستند با وجود نقص در یک چشم و یک پای پادشاه، نقاشی زیبایی از او بکشند؟

سرانجام یکی از نقاشان گفت که می‌تواند این کار را انجام دهد و یک تصویر از پادشاه نقاشی کرد.
نقاشی او فوق‌العاده بود و همه را غافلگیر کرد.
او شاه را در حالتی نقاشی کرد که یک شکار را مورد هدف قرار داده بود؛ نشانه‌گیری با یک چشم بسته و یک پای خم شده !!!

چرا ما نتوانیم از دیگران چنین تصاویری نقاشی کنیم؛ پنهان کردن نقاط ضعف و برجسته ساختن نقاط قوت آنان...



تاریخ : دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۲ | 16:22 | نویسنده : مریم | 8 نظر

از وبلاک مریم خانم


گویند: در بنی اسرائیل عابدی بود ، شنید در آن نزدیکی درختی است که مردم آن را می پرستند! عابد در خشم شد و از بهر خدا و تعصّب در دین، تبر بر دوش نهاد و رفت که درخت را ببرد! ابلیس به صورت پیری بر او ظاهر شد و پرسید کجا می روی؟ گفت: برای بریدن فلان درخت، ابلیس گفت: برو به کار عبادتت مشغول باش، تو را چه کار به این کار؟ عابد سخت بر او آویخت و او را بر زمین زد و بر سینه او بنشست، ابلیس گفت: دست از من بدار تا تو را سخنی نیکو گویم، دست از وی بداشت، ابلیس گفت: ا
ین کار، کار پیغمبران است نه تو! عابد گفت: من از این کار باز نگردم و دوباره با ابلیس دست به یقه شد و او را به زمین زد. بار سوم ابلیس گفت: تو مردی درویش هستی این کار را به دیگران واگذار، من روزی دو دینار زیر بالین تو گذارم که هم هزینه خود کنی و هم به دیگر عابدان دهی، عابد پیش خود گفت: یک دینار آن صدقه دهم و دینار دیگر خود به کار برم و این کار بهتر از درخت برکندن است که مرا بدان نفرموده اند و من پیغمبر نیستم! دیگر روز دو دینار زیر بالین خود دید و برگرفت! تا روز سوم که هیچ دیناری بر بالین خود ندید، تبر برداشت و عازم بریدن درخت شد. ابلیس در راه رسید و به او گفت: ای مرد این کار، کار تو نیست و با هم در آویختند ، ابلیس او را بر زمین زد و بر سینه او نشست، عابد پرسید: چه شد که آن دو بار من تو را بر زمین زدم و این بار درماندم؟ گفت: آن دو بار بهر خدا درآویختی و این بار بهر دینار! اوّل برای خدا به اخلاص آمدی و از جهت دین خدا خشم گرفتی، خداوند تو را نیرومند ساخت، اکنون بهر طمع خویش آمدی و از بهر دنیا خشم گرفتی و پیرو هوای نفس خود شدی، لاجرم ناتوان شدی !
 


تاریخ : یکشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۲ | 1:36 | نویسنده : مریم | 9 نظر

از وبلاک مریم خانم

عکس از Emmanuel Coupe

برندگان مسابقه عکاسی سونی در سال 2014در جوانی، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از لذت بردن شود. حتی بارش باران در میانه‌های تابستان!
وقتی که بزرگتر می‌شویم، ممکن است نام‌ها را فراموش کنیم، اما هرگز لحظه‌ها را فراموش نخواهیم کرد.



تاریخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۲ | 1:51 | نویسنده : مریم | 3 نظر
شده دلت بگیره سرت را جایی نباشه که بگذاری ؟!
شده کسی نباشه کنارت که باهاش درد دل کنی ؟!
خدایا همیشه یار دل های تنها باش و تنهاشون نگذار
 
دلش گرفته آخی !! (عکس)



تاریخ : سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۲ | 1:47 | نویسنده : مریم | 2 نظر

این جهان فنجان

زندگی چون چایی 

عشق چون حبه قند

که اگر حل نشود در دل چایی 

زندگی تلخ شود

و اگر حل شود اندر دل چایی

زندگی شیرین است

و اگر لعل لعبت بر لب فنجان برسد

لب تو قند شود،

وان زمان است که فنجان در دست همه زندگی را می نوشی



تاریخ : یکشنبه نوزدهم مهر ۱۳۹۴ | 11:16 | نویسنده : مریم | نظر بدهی