دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

خواننده قشمی علی میراشکال

علی میر اشکال

برای اولین بار هرمزگانی دات نت تقدیم می کند .

بر روی عکس کلیک کنید .


فرصتی دست داد تا از طرف سایت اینترنتی هرمزگانی دات نت  برای اولین بارخدمت یکی از هنرمندان هرمزگان که مدتی است در کشور امارات متحده عربی زندگی می کند برسیم . علی میراشکال که سالها ست می خواند و ترانه هایش همیشه مورد علاقه هرمزگانیها بوده است .  در ذیل صحبتهای ایشان با همکارمان گنو را می خوانید .

سلام عرض می کنم خدمت همه هرمزگانیها و دست اندرکاران سایت هرمزگانی دات نت . هرمزگانی و اهل دولاب درغرب جزیره قشم و هم اکنون ساکن امارات متحده عربی هستم . 45 سال سن دارم و 20 سال است که آواز می خوانم . چگونگی خواننده و نوازنده شدنم داستانی طولانی دارد که بصورت مختصر آن را بیان می کنم . از همان کودکی تقریبا هفت سالگی نوازندگی عود و خواندن را دوست داشتم . یادم می آید  کمتر به مدرسه و امور آن می رسیدم عودی برای خود درست کرده بودم که همه اش به آن مشغول بودم . تا جایی که مدرسه را بطور کامل کنار گذاشتم و نوازندگی عود را دنبال کردم که تا الان ادامه دارد . در همان کودکی ترانه های علی محبوب و دیگران را گوش می دادم و این علاقه مرا به خوانندگی بیشتر می کرد ، آرزو داشتم روزی خواننده شوم که بالاخره هم موفق شدم و این امر محقق شد . اولین مربی من و بسیاری دیگر و به جرات می گویم اولین مربی و شاعر و نوازنده جزیره  احمد چاوشی (چاوچی) بوده است .

ایشان هم نوازنده اند و هم  شاعر و خواننده و در حال حاضر مقیم امارات متحده عربی  هستند اما دیگر از دنیای هنر کناره گیری کرده اند .

زمانی که من کار هنری خود را آغاز کردم ، هنرمندان بسیاری خصوصا در جزیزه قشم و بندرعباس حضور داشتند  اما شخصا کارها ی علی محبوب و بعد از ایشان احمد چاوشی (چاوچی) را می پسندیدم.

قبلا فقط با یک عود جشنها را برگزار می کردیم اما موسیقی الان به شکلی است که باید از سازهای دیگر هم در کنار عود استفاده کرد مثل کیبورد و خصوصا ویولن .

در حال حاضر عود نوازان خوبی وجود  دارند  خودم کارهای علی فلومی و حسین وفادار را می پسندم.

در جشنهای بزرگ عود را با کوک بالا می نوازم اما مجالس کوچک و چند نفری را با کوک پایین و در استودیو با کوک متوسط می نوازم .

بیشتر آهنگها از خودمان است اما شاعرانمان کسانی مثل آقایان  عبدالصمد شیب درازی ، عبدالقادر سوزایی ، حسن عبدالله هلری ، شافعی و ابراهیم میراشکال که ایشان شاعر گمنامی است اما اشعار زیبایی سروده اند . خودم هم اشعاری گفته ام که یکی از آنها شعر ترانه دختو پریشونم مکن است  .

از اطرافیانم که پا به عرصه هنر گذاشته اند می توانم از برادرم  ابراهیم میراشکال  نام ببرم که هم شاعر است و هم نوازنده عود. هاشم دایی من هم در حال حاضر در جزیره قشم نوازنده جفتی است .

در جشنها و مجالس به دلیل زنده بودن موسیقی و حضور و تشویقهای مردم نسبت به ضبط در ا

علی میر اشکال

برای اولین بار هرمزگانی دات نت تقدیم می کند .

بر روی عکس کلیک کنید .


فرصتی دست داد تا از طرف سایت اینترنتی هرمزگانی دات نت  برای اولین بارخدمت یکی از هنرمندان هرمزگان که مدتی است در کشور امارات متحده عربی زندگی می کند برسیم . علی میراشکال که سالها ست می خواند و ترانه هایش همیشه مورد علاقه هرمزگانیها بوده است .  در ذیل صحبتهای ایشان با همکارمان گنو را می خوانید .

سلام عرض می کنم خدمت همه هرمزگانیها و دست اندرکاران سایت هرمزگانی دات نت . هرمزگانی و اهل دولاب درغرب جزیره قشم و هم اکنون ساکن امارات متحده عربی هستم . 45 سال سن دارم و 20 سال است که آواز می خوانم . چگونگی خواننده و نوازنده شدنم داستانی طولانی دارد که بصورت مختصر آن را بیان می کنم . از همان کودکی تقریبا هفت سالگی نوازندگی عود و خواندن را دوست داشتم . یادم می آید  کمتر به مدرسه و امور آن می رسیدم عودی برای خود درست کرده بودم که همه اش به آن مشغول بودم . تا جایی که مدرسه را بطور کامل کنار گذاشتم و نوازندگی عود را دنبال کردم که تا الان ادامه دارد . در همان کودکی ترانه های علی محبوب و دیگران را گوش می دادم و این علاقه مرا به خوانندگی بیشتر می کرد ، آرزو داشتم روزی خواننده شوم که بالاخره هم موفق شدم و این امر محقق شد . اولین مربی من و بسیاری دیگر و به جرات می گویم اولین مربی و شاعر و نوازنده جزیره  احمد چاوشی (چاوچی) بوده است .

ایشان هم نوازنده اند و هم  شاعر و خواننده و در حال حاضر مقیم امارات متحده عربی  هستند اما دیگر از دنیای هنر کناره گیری کرده اند .

زمانی که من کار هنری خود را آغاز کردم ، هنرمندان بسیاری خصوصا در جزیزه قشم و بندرعباس حضور داشتند  اما شخصا کارها ی علی محبوب و بعد از ایشان احمد چاوشی (چاوچی) را می پسندیدم.

قبلا فقط با یک عود جشنها را برگزار می کردیم اما موسیقی الان به شکلی است که باید از سازهای دیگر هم در کنار عود استفاده کرد مثل کیبورد و خصوصا ویولن .

در حال حاضر عود نوازان خوبی وجود  دارند  خودم کارهای علی فلومی و حسین وفادار را می پسندم.

در جشنهای بزرگ عود را با کوک بالا می نوازم اما مجالس کوچک و چند نفری را با کوک پایین و در استودیو با کوک متوسط می نوازم .

بیشتر آهنگها از خودمان است اما شاعرانمان کسانی مثل آقایان  عبدالصمد شیب درازی ، عبدالقادر سوزایی ، حسن عبدالله هلری ، شافعی و ابراهیم میراشکال که ایشان شاعر گمنامی است اما اشعار زیبایی سروده اند . خودم هم اشعاری گفته ام که یکی از آنها شعر ترانه دختو پریشونم مکن است  .

از اطرافیانم که پا به عرصه هنر گذاشته اند می توانم از برادرم  ابراهیم میراشکال  نام ببرم که هم شاعر است و هم نوازنده عود. هاشم دایی من هم در حال حاضر در جزیره قشم نوازنده جفتی است .

در جشنها و مجالس به دلیل زنده بودن موسیقی و حضور و تشویقهای مردم نسبت به ضبط در استودیو اجراهای پر هیجان تری میتوان داشت  اما در استودیو شما باید مراقب باشی  که اشتباه نکنی و بر روی ساز و خواندن کاملا تمرکز کنی .

اولین اجراهایم در مجالس همراه با ترس و اضطراب بوده است اما با تشویق طرفدارانم این حس از وجودم رفت و موفقیتهای خود را هم در گرو حمایتهای همین عزیزان می دانم . هرمزگانیهای عزیز چه در هرمزگان و چه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همیشه به من لطف داشته اند و مدیونشان هستم و امیدوارم این لطف و حمایتشان از بنده کم نشود .

آلبومهای زیادی داشته ام ، شاید حدود هفتاد آلبوم که فقط چیزی حدود بیست تا به شکلی تقریبا رسمی به بازار آمده اند . اولین آلبومی که به بازار دادم 19 سال پیش به نام عشق تون اندر زمین و آسمون بوده است .

با تشکر از همکار گرامی ( گنو ) در امارات متحده عربی

ستودیو اجراهای پر هیجان تری میتوان داشت  اما در استودیو شما باید مراقب باشی  که اشتباه نکنی و بر روی ساز و خواندن کاملا تمرکز کنی .

اولین اجراهایم در مجالس همراه با ترس و اضطراب بوده است اما با تشویق طرفدارانم این حس از وجودم رفت و موفقیتهای خود را هم در گرو حمایتهای همین عزیزان می دانم . هرمزگانیهای عزیز چه در هرمزگان و چه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همیشه به من لطف داشته اند و مدیونشان هستم و امیدوارم این لطف و حمایتشان از بنده کم نشود .

آلبومهای زیادی داشته ام ، شاید حدود هفتاد آلبوم که فقط چیزی حدود بیست تا به شکلی تقریبا رسمی به بازار آمده اند . اولین آلبومی که به بازار دادم 19 سال پیش به نام عشق تون اندر زمین و آسمون بوده است .

با تشکر از همکار گرامی ( گنو ) در امارات متحده عربی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد