دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

دیرستان

جزیره قشم،اداب و رسوم جزیره قشم، معرفی روستای دیرستان

علت نامگذاری روستاهای باسعیدو و طبل و سهلی ودولاب

لت نامگذاری روستاهای باسعیدو ، طبل ، سهلی و دولاب


سلام دوستان و همشهریان عزیز همانطور که در پست قبلی هم اشاره کرده بودیم امروز می خوایم علت نامگذاری روستاهای باسعیدو ٬ طبل ٬ سهلی و دولاب رو براتون شرح بدهیم تا اندکی از تاریخ و سرگذشت جزیره و روستاهای آن برامون روشن بشود .

باسعیدو: باسعیدو یا بابا سعید چون عده ای از اعراب در قسمت مغرب جزیره سکنی گزیده و ادعای حکومت می کردند . رئیس آن ها ابو سعید نامی بوده و این شهر به نام او ابوسعید خوانده شد که به تدریج به باسعیدو تغییر نام یافت .

طبل: مردم این روستا به گفته پیشینیان خود تعریف می کنند که بین قبیله بنی معین و قبیله ابوسعید جنگ در گرفته ٬ در روستای طبل و اینجا طبل جنگ می زدند بعد ها این نام بر این روستا ماند .

سُهلی: سهلی یا سهیلی در زمان جنگ و درگیری بنی معین و ابوسعید عده ای از بزرگان و ریش سفیدان در این روستا این دو قبیله را با هم صلح دادند و از آن روز این به نام سهلی باقی ماند و بهتر آن است که سهلی را با صاد بنویسند .

دولاب: در زمانهای گذشته در این روستا سبزی کاری که میشد با دَلو آب از چاه کشیده و سبزیهای خود را آب می دادند و مردم این شهر را با نام دلوآب می نامیدند و به تدریج تبدیل به دولاب شد .

در پست بعدی ان شاالله در مورد علت نامگذاری روستاهای سلخ ٬ رمکان و توریان توضیحاتی خواهیم داد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد